Школа розташована в найстарішому районі столиці України – Подолі. Назва району походить від його розташування в долині Дніпра. На місці, де сьогодні розташована школа, були знайдені залишки будинків і споруд 9-10 століть: залізообробні майстерні, житлові будинки, тротуари. Пізніше на місці школи знаходилися будинки подільських міщан, ремісників, поруч – найстаріший вищий навчальний заклад Східної Європи – Києво-Могилянська академія.
У 1935 році на розі вулиць Волоської і Героїв Трипілля (нині Спаська) усього за три місяці був споруджений чотириповерховий будинок школи, якій було надано номер 124. Першим директором школи став А. І. Лещинер. З перших днів існування навчання здійснювалося російською мовою. Зараз – основна мова викладання – українська, проте на кожній паралелі є класи, де навчання ведеться російською мовою. Школа славилася рівнем викладання, організацією виховної роботи. Коли в 1939 році в Україні було встановлено звання “Заслужений учитель” , першим його отримав учитель нашої школи Дегтяренко М. Д.
Метою навчального закладу є виховання національно свідомого, всебічно освіченого громадянина України, цілісне формування творчої особистості на основі засвоєння національної культури та загальнолюдських цінностей, створення умов для виявлення обдарованих дітей і розвитку їхніх творчих можливостей .
Головна мета школи:
Забезпечення універсальної освіти;
Формування майбутнього інтелектуального потенціалу України.
Система навчально-виховної і науково-дослідної роботи гарантує професійну підготовку за такими напрямками:
Інформаційний
Економіко-інформаційний
Поглиблено вивчаються економіка, інформатика
Пріоритети навчального закладу, що були визначені в школі з часу її існування як закладу нового типу:
* створення соціальних, психолого-педагогічних умов та науково-методичних засад для забезпечення якісної освіти учнів;
* демократизація навчально-виховного процесу;
* гуманізація стосунків між батьками, учнями, вчителями з посиленням виховного впливу на учнівську молодь ;
* впровадження профільного навчання ;
* впровадження особистісно зорієнтованих методик навчання учнів з метою забезпечення педагогічних умов соціалізації молоді та виховання життєвих компетенцій;
* створення умов для самореалізації обдарованих і талановитих дітей;
* наукове забезпечення проектно — пошукової та дослідницької діяльності вчителів та учнів школи.
* впровадження концепції інформатизації школи та використання комп’ютерних технологій в навчальному процесі;
* формування навичок здорового способу життя молодого покоління;
* зміцнення матеріально-технічної бази школи та створення інших необхідних умов для забезпечення навчвально-виховного процесу на сучасному рівні.
Головними завданнями роботи навчального закладу є виховання та розвиток обдарованих учнів, проектно-дослідницька робота, створення якісно нових умов для самореалізації талановитих та обдарованих дітей, забезпечення емоційного комфорту школяреві, створення міжнародної мережі шкіл для підвищення рівня освіти заради міжнародного розуміння і миру шляхом опробування нових ідей і методів, об’єднання міжнародної освіти на базі єдиного навчального плану.